Dossiers 1090/1040

Dossiers autres modèles

Complete refit

{jcomments on}

Patrik nous avait montré le renouveau donné à la coque de son 1090, ainsi que l'implantation d'un gréement tout à fait nouveau, dans cet article.

Dans ce nouvel article, il nous montre le travail énorme effectué sur l'intérieur et le pont de son 1090.

Patrik est suédois, alors si vous voulez lui poser des questions, faites le en anglais.

DSC 0303360DSC 0303b360

Nouveau pied de mât:

DSC 0313360DSC 0313b360

The new Windows look awsome on the boat I think. They are made pretty close to were I live and now they have all the measurements for the Feeling 1090 If anyone else should need new ones it should be cheeper than what i paid! I chosed stainless Steel on the outside and aluminium on the inside and paid around 3 000 euro approxmently for six Windows.
And the new dorade boxes is in place to, look pretty fine!

DSC 0017360DSC 0016360

DSC 0014360DSC 0012360

Un nouveau taquet avant:

DSC 0278360DSC 0335360DSC 0279360

et la modification des filières et chandeliers:

DSC 0279b360DSC 0280360

Le renfort des couples, après leur mise à nu:

DSC 0245360DSC 0245b360DSC 0296360DSC 0379360DSC 0395360

 

DSC 0403360DSC 0403b360

DSC 0407360DSC 0407b360

Attention, l'épontille de mât est fissurée:

DSC 0261360DSC 0261b360

Renfort inox sous le roof, puisque l'écoute de grand voile n'est plus dans le cockpitt mais sur le roof:

DSC 0338360DSC 0338b360

Cette barre inox restera visible après la pose des vaigrages.

DSC 0340360DSC 0344360DSC 0344b360

 

DSC 0288360DSC 0290360

Le vernissage:

DSC 0237360DSC 0237b360

DSC 0393360DSC 0402360

Hello, now she is in the sea and I keep on getting the mast to sue but the cap shrouds and the lower shrouds are ok but furlexen is too long and a new backstay , I knew it was needed.

DSC 0035360DSC 0039360
And soon ready for sailing, will be interesting to see how she respons to the new mast and sails!

Patrik, s/y Cajelle.